2010/12/25

اهانت یک استاد دانشگاه به ملیت دانشجوی تورک فاجعه به بار آورد

ای یو تی اؤیرنجی: بنا به گزارشات رسیده به "ای یو تی اؤیرنجی" روز شنبه  (04/10/89) توهین استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به یک دانشجوی آذربایجانی در کلاس درس منجر به تنش و درگیری و بروز حوادث ناگوار گردید.
بنا به گفته ی شاهدان عینی ماجرا استاد درس آزمایشگاه فیزیک پزشکی در پی اشتباه کوچک علمی دانشجوی مراغه ای در استفاده از وسایل آزمایشگاه او را هدف توهین های شنیعی که ملیت تورک را نشانه رفته بود، قرار داد. این اقدامات ناشایست استاد درس تحریک احساسات دانشجوی مذکور را در پی داشته، در این وضعیت وی که کنترل روانی خود را از دست داده بود با ترک آزمایشگاه اقدام به تهیه چاقو نموده و استاد هتاک را با چاقو مورد جرح قرار داده است.

2010/12/24

سی امین شماره ماهنامه بایرام منتشر شد

ماهنامه بایرام
«بایرام»، تنها ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و هنری استان زنجان که به زبان تورکی و فارسی منتشر می شود، 30 مین شماره خود را همزمان با «چیلله گئجه‌سی» بر روی دکه‌های مطبوعاتی شهر فرستاد.
در این شماره 32 صفحه‌ای ماهنامه بایرام، مطالبی از قبیل: «نگاهی به نایب آقا محلله‌سی»، مصاحبه با یوسف مرادلو در خصوص وضعیت صنعت روی زنجان و اینکه «چرا مالیات سود معدن انگوران در اصفهان پرداخت می‌شود؟»، «وطن دوشونجه‌سی ساهرین شعرینده»، «تاریخچه و پیدایش آیین چیلله گئجه‌سی»، «مصاحبه اختصاصی با مدیر مسئول روزنامه مردم نو»، «تعزیه زنجان در خاطرات وامبری سیاح اروپایی»، «استاد سلیم مؤذن زاده از نگاه موسیقی دانان، شاعران و منتقدان»، «نگاهي به زندگي و آثار رشيد بهبوداف» و مطالب متنوع دیگر دیده می‌شود.

مانقورد - د. لطیف

مانقورد
سس دوشوبدور اؤلکیه  دونیا  نگؤر  حیرت  توتوب
سورغو  دوشدو   عالمه  بو  التهاب  اولماق  ندیر
چون بوغولموش هرنفس تابوت اولوب زیندان وطن
مات قالیب سانکی جهان  بئله  متاب اولماق ندیر
حؤرمت  اینسان  اولوب  بیداد   الینده   داشقالاق
سورماییر غفلت توتان  کی  استجاب اولماق ندیر
چون  ساتیلمیشلار  دوشوبلر  دوشمانین تزویرینه
یوخ  اؤنم  سانکی  اجیره  بو  خطاب  اولماق ندیر
اود  توتوب  قلبی  نگؤر  کاشانه  تک  یاندی  وطن
یانمایان  کاشانه سی  بیلمز  عذاب  اولماق  ندیر
گؤز یاشی  قاندیر  آخارکن  سئل  توتوب  ویرانه لر
سانماییر  حتتا  ستمگر  کی  مقاب  اولماق  ندیر
چون بوغولموش ناله لر اولموش  وطن  ویرانه  تک

تورکيه اوليمپييا (المپیک) اويونلارينا ائو صاحيبليگي ائتمک ايسته يير

 ترند: تورکيه نين قارشيسيندا دوران ان موهوم مسئله ايستانبولدا اوليمپييا اويونلاريني کئچيرمکدير، ترند-ين معلوماتينا گؤره، بونو جومه آخشامي باکيدا تورکيه رئسپوبليکاسي نين گنجلر و ايدمان ديرئکتورو "يونوس آکگول" آذربايجانين گنجلر و ايدمان ناظيري آزاد رحيموو’لا گؤروشونده دئييب. 
"بو گون بيزيم قارشيميزدا دوران ان موهوم مسئله ايستانبولدا اوليمپييا اويونلاري نين کئچيريلمه سيدير. محض بو سببدن اؤلکه ميزده دونيا، آوروپا چئمپيوناتلاري نين يوکسک سويييه ده کئچيرمه يه چاليشيريق" ،- آکگول دئييب. 
تورکيه رئسپوبليکاسي نين گنجلر و ايدمان ديرئکتورو بو گون تورکيه ده ايدمانا چوخ بؤيوک ديقت آيريلديغيني، آرتيق بو اؤلکه نين بير سيرا موهوم ايدمان ياريشلارينا ائو صاحيبليگي ائتديگيني بيلديريب. 

جناب اكبر آزادين پئن كلوبا مكتوبو

اكبر آزاد
آچیقلاما: اکبر بگ آزاد-ین ایله تیسی اؤنجه بیلگی سایار آراجیلیغییلا چکیلمیش؛ سونرا ایسه دگیشدیریلمه دن یازییلا  کؤچورولموشدور.
اوُلوسلار آراسي پئن کولوپ درنگي‌نين 
سايين باشقاني و سايغيلي اويه‌لري! خانيملار، بگلر!
گون آيدين!
سایین باشقان!
سيزینله بيرآز دردلشمک ایسته ییرم، اورگيمده اولان سؤزلري آچیقجاسینا دیله گتیریب سيزینله پايلاشاماق اوچون؛ دگرلی واختینزی آلاجاغام. بوُندان دولایی سیزدن اؤنجه دن عوذور دیله ییرم:
دئییلنلره گؤره: من بوُ دونیایا گؤز آچاجاغیم گون؛ آنام يارپيز درمه‌يه گئديبدير. او دا هاچان؟! قيشين سون آيي‌نين، سون گونونون، سون ساعاتيندا و يازين ايلک آيي‌نين، ايلک گونون، ايلک ساعاتيندا ! چرشنبه گئجه‌سي، بايرام آخشاميندا، دوُروب يايليغين باغلاييب، شدّه‌سين بَرک چکيب؛ يلين- دؤشلويون گئيینیب؛ کنديميزين ياخينليغيندا بوُلونان سولو دره‌يه دوغرو يوللانیبدیر.

2010/12/22

تبريز اينقيلاب محکمه سي 11 فعالين موحاکيمه سينه حاضيرلاشير

حبس اولونموش آذربايجانلي ميللي فعاللار
آزادلیق رادیوسو: ايراندا آيري-آيري واختلاردا حبس اولونموش 11 آذربايجانلي ميللي فعالين اطلاعات طرفيندن آپاريلميش ايستينطاقلاري يئکونلاشيب و ايش ماتئرياللاري تبريز اينقيلاب محکمه سينه گؤندريليب. بو باره ده آزادليق راديوسونا موحاکيمه اولوناجاق فعاللاردان بير قيسمي نين حوقوقلاريني مودافيعه  ائدن وکيل محمدرضا فقيهي معلومات وئريب. 

«اساس سبب گاموح-آ عوضو اولمالاريدير»  
فعاللاردان بير قيسمي گيروو موقابيلينده آزادليقدا اولسالار دا، ديگر قيسمي ايندييه قدر اطلاعات-ين تبريز شؤعبه سينده ساخلانيليردي. بير نئچه گوندور کي، باره لرينده کي  ايستينطاق بيتديگينه گؤره تبريز حبسخاناسينا کؤچورولوبلر. 
ميللي فعاللارين محکمه سي يانوارين 1-ده تبريز اينقيلاب محکمه سينده باشلاناجاق. 
ژورناليست اکبر آزاد، طلبه لر آيدين خواجه اي و يونيس سولئيماني، موهنديس لر شهرام رادمئهر و حسن رحيمي، موعلليم شوکرالله قهرماني فر، حکيم عليريضا عبدواللهي و داها بير نئچه ميللي فعال گاموح-ا (گونئي آذربايجان ميللي اويانيش حرکاتي) عوضوو اولماقدا، حاکيميته قارشي تبليغات آپارماقدا و جاسوسلوغا يارديم ائتمکده تقصيرلنديريلير. 

“AUT Öyrənci” yeni veblaqına köçdü

AUT Öyrənci
Neçə müddət öncə İran adlanan ölkənin qadağasına məruz qalan Əmirkəbir Türk Öyrəncilərinin Veblaqı (AUT Öyrənci, AUT= Amirkabir University of Technology) yeni düşərgəsinə köçdü.
Son zamanlarda İran hakimiyyətinin milli hərəkətin saytlarına və veblaqlarına uyquladığı geniş qadağadanın çərçivəsində bizim veblaq da filter olundu. Bu filter olmanın ardından isə İran İslam Cümhuriyyətinin yasaları əsasında fəaliyyət göstərən Blogfa veblaq servisi bu veblaqı bütünlüklə internet üzərindən sildi.
Bütün bunlara baxmayaraq yeni bir veblaq servisində yeni bir veblaq yaratdıq və bundan sonrakı fəaliyyətlərimizi orda davam etdirəcəyik.
Sonda xatırlatmaq lazımdır ki “AUT Öyrənci” heç bir qurum, qrup, örgüt və şəxsə bağlı olmadan Əmirkəbir biliyurdunun bir sıra keçmiş və indiki fəal öyrəncilərinin əməyi ilə Azərbaycan Öyrənci Hərəkəti çərçivəsində fəaliyyət göstərir.

شروع به کار وبلاگ جدید دانشجویان تورک دانشگاه امیرکبیر

دانشجویات تورک دانشگاه امیرکبیر
وبلاگ دانشجویان تورک دانشگاه امیرکبیر "ای یو تی اؤیرنجی"، (AUT= Amirkabir University of Technology) که جندی پیش توسط کمیته ی فیلترینگ فیلتر گردید به وبلاگ جدید خود نقل مکان کرد.
در چارچوب اعمال سیاست سانسور و فیلترینگ گسترده بر وبسایت ها و وبلاگ های حرکت ملی آذربایجان وبلاگ ما نیز فیلتر شد. پس از فیلترینگ نیز سرویس دهنده ی وبلاگ بلاگفا که مطابق قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می کند این وبلاگ را به طور کامل از فضای اینترنت حذف نمود.
علی رغم تمامی این موانع وبلاگ جدیدی ایجاد کرده و فعالیت های بعدی خود را در این وبلاگ ادامه خواهیم داد.
در آخر لازم به ذکر است که "ای یو تی اؤیرنجی" به هیچ شخص، گروه و تشکیلات وابسته نبوده و با همکاری جمعی از دانشجویان فعال سابق و کنونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و در چارچوب جنبش دانشجویی آذربایجان فعالیت می کند.

2010/12/21

تورکجه‌نین دونیا دیلی اولماسی یولوندا یئنی بیر آددیم

تورکجه‌ دونیا دیلی
ت.ر.ت گونئی آذربایجان: ۲۰۰ میلیوندان چوخ انسانین دانیشدیغی تورکجه بو یؤنو ایله دونیادا ٥-جی سیرادا
تورکجه‌نین دونیا دیلی اولماسی یولوندا، دیش ایشلری باخانلیغی و میلّی اگیتیم باخانلیغی اؤنملی بیر آددیم آتدی...
ایکی باخانلیق، یونس امره انستیتوسو آراجیلیغی ایله تورکجه‌نین یایقینلاشماسی اوچون چالیشما‌لارا سرعت وئردی.
امضا‌لانان ایش بیرلیگی پروتوکولو ایله، اولوسلار آراسی گئچرلیلیگی اولان تورکجه یئترلی‌لیک سیناو (امتحان) سیستمی قورولاجاق...
۲۰۰ میلیوندان چوخ انسانین دانیشدیغی تورکجه بو یؤنو ایله دونیادا ٥-جی سیرادا.
میلّی اگیتیم باخانلیغی، یونس امره انستیتوسو ایله بیر پروتوکولا امضا آتدی.
اولوسلار آراسی گئچرلیلیگی (اعتباری) اولان سویه تثبیت سیناوی اویقولاماسی باشلانیر.

اؤیرنجی هفته لیک الکترونیک درگی سی یایینا باشلادی

اؤیرنجی: سون زامانلاردا ایران ایسلام جمهوریتی اؤیرنجی لره قارشی باسقی لارینی سون درجه آرتیرمیشدیر. بو باسقی لار سونوجوندا گونئی آذربایجان اؤیرنجی لری باسیلی شکیلده درگیلری نشر ائتمکده بویوک سیخینتی ایله قارشی قارشی یا گلمیشدیلر. اؤیرنجی وئب سیته سی ایله امکداشلیق ائدن اؤیرنجی لر بو ضرورتی درک ائده رک هفته لیک الکترونیک درگی چیخارما قرارینا گلمیشدیلر. چالیشاجاییق کی آردیجیل شکیلده هر هفته سونو بو درگی نی چیخاراق.
درگینی آشاغیداکی لینکدن ائندیره بیلرسیز:

http://www.oyrenci.com/pdfcatcher.php?id=130

اوچونجو تورک دونیاسی ادبیات درگیلری کونقره‌سینده آلینان قرارلار

تورک دونیاسی ادبیات درگیلری کونقره‌سی
ت.ر.ت گونئی آذربایجان: "قارداش قلملر" درگیسی باش ادیتورو علی آقباش، ایلین "تورک دونیاسی ادبیات آدامی" عنوانینا لایق گؤرولدو
ادبیات درگیلری آراسیندا ایلیشکیلری گلیشدیرمک، تجربه‌لری پایلاشماق، ایش بیرلیگی امکانلارینی گؤروشمک، قارشیلیقلی یایین آلیش - وئریشینی آرتیراراق، خالقلارین بیربیرلرینی داها یاخیندان تانیما‌لارینی ساغلاماق و بئله‌لیکله بؤلگه‌ده‌کی دوستلوق و قارداشلیق دویغولاری‌نین محکم‌لنمه‌سینه قاتقیدا بولونماق آماجی ایله ۱٤-۱٦ دسامبر ۲۰۱۰ تاریخلرینده آنکارادا ۱٤ اؤلکه‌دن ۲٥ ادبیات درگیسی باش ادیتورو و ادیتورونون اشتراکی ایله گرچکلشن "۳-جو تورک دونیاسی ادبیات درگیلری کونقره‌سی" چالیشما‌لارینی باشاری ایله تاماملادی.
کونقره آچیلیشیندا، عراقدا یایینلانماقدا اولان "قارداشلیق درگیسی"نین ٥۰-جی قورولوش ایلی اولماسی سببی ایله درگی‌نین گنل یایین یؤنتمنی سایین محمود عمر قازانجی، اؤزل بیر سونوم یاپدی.

چرا به شهر تبریز شهر اولین ها گفته می شود‏

 تبریز شهر اولین ها
اولین چاپخانه در سال 1227 توسط شاهزاده عباس میرزا در تبریز تاسیس شد و 12 سال بعد دومین چاپخانه در تهران تاسیس گردید.
برای اولین بار کتب خارجی در تبریز ترجمه گردید که از آن جمله عبارتند از: پطر کبیر،شارل دوازدهم،اسکندر کبیر،... .
اولین رمان ایران به نام((ستارگان فریب خورده- حکایت یوسف شاه سراج)) توسط میرزا فتحعلی آخوند زاده در تبریز به رشته تحریر در آمد.
اولین دایرهّ المعارف توسط محمد رضا زنوزی تبریزی نوشته شد.
اولین کتابخانه عمومی توسط میرزاحسن خان خازن لشگردر سال 1312 در تبریز تاسیس شد.
اولین سینمای ایران پس از پنج سال از اختراع جهانی آن(توسط برادرن لومیر) ، در تبریزبا نام سولّی(آفتاب) تاسیس گردید.
اولین نمایشنامه وتئاتر در تبریز به سال 1261 شکل گرفت.
اولین عکاسخانه توسط قاسم میرزا در تبریز راه اندازی شد.
اولین فوتبالیست شاغل در اروپا (بلژیک) به نام حسین صدقیانی از اهالی تبریز در سالهای 1309-1311 بهترین گل زن باشگاههای این کشور بود و در فینال جام باشگاههای بلژیک با به ثمر رساندن سه گل باعث قهرمانی تیم رویال شالروا اسپورتینگ کلوپ در مقابل تیم بروکسل گردید.

آذربابجان بیلی یوردوندا خورداد حاديثه لري باره ده کيتابچا ياييليب

آذربابجان بیلی یوردو (دانشگاه تربیت معلم آذربایجان)
گونازتی وی: آذربابجان بیلی یوردوندا (دانشگاه تربیت معلم آذربایجان) آذربايجان ميلتي نين ماي آيينداکي (خورداد آيي) قيیامي نين سبب و نتيجه لرينه دايیر کيتابچا ياييليب.
بو کيتابچادا ايران قزئتينده درج ائديلميش کاريکاتوردان دولايي يارانان 2006-جي ايل ماي آيي حاديثه لري (1385-جي ايل خورداد آيي) باره ده گئنيش معلومات درج ائديليب. 
گونازتی وی مطبوعات مرکزينين "تبريز سسي"-نه ايستينادن يايديغي معلوماتا گؤره، کيتابچانين بير حيصه سينده بئله قئيد اولونوب: 

"ماي آيي (خورداد) ميللي قييامدان سونرا آذربايجان خالقي داها چوخ دوزنلي شکيلده حرکت ائديب و گونئي آذربايجان ميللي حرکاتي داها چوخ گوندمه گليب. کئچميش ايللرده کي  گيزلي فعاليتلر،  "تراختور"  فوتبول تاخيمي نين (تيم) ياريشلارينداکي ميللي صحنه لر، آپئرلين 2-ده (13 فروردين) اورمو گؤلو ييغينجاغي و ... بونلار هاميسي قئيد ائتديگيميز ايديعانين ثوبوتودور. 

بحران دولت ملی در آذربایجان شمالی (نگاهی نو به حرکت ملی آذربایجان جنوبی) ــ علی زنگانلی

نطفه تشکیل دولت های ملی براساس ناسیونالیسم ملی- زبانی در دوران رنسانس و با درهم ریختن نظم فئودالی و تبدیل وفاداری های خرد و محلی به وفاداری های هویتی و ملی شکل گرفت.
ملل رنجیده و خسته از ظلم فئودال ها و اربابان و دنیای تاریک کلیسا که زنجیرهای ماورایی را بر روح انسان اروپایی کشیده بود، با پشتیبانی از دیکتاتورهای صالح خود در نقش دولت های مطلقه توانستند روح ملت و ملت گرایی را در خود زنده کنند. بعدها و با وقوع انقلاب فرانسه و گسترش گفتمان دموکراسی در سرتاسر اروپا و حتی آن سوی آتلانتیک، دیگر نیازی به این دیکتاتورها احساس نمی شد چرا که آنان ملی گرایی پیش شرط دموکراسی را پشت سر گذاشته و با بورژوازی برخاسته از درون ملت بهتر می توانستند سعادت ملی خود را کسب نمایند.
مقدمه بالا ضرورت ملت گرایی و قدرت هویت را در تشکیل دولت-ملت به ما نشان می دهد. آن دولت هایی ملی هستند و آن دولت هایی دموکراتیک و سکولار شده اند که براساس هویت ملی خود شکل گرفته اند. از همین روست که دولت های جعلی و ساختگی به مانند ایران نمی توانند دموکراسی پایدار را در خود ایجاد نمایند زیرا ملتی واحد و یکپارچه در آن نیست که برپایه هویت خود بتواند روح دموکراسی را بر این دولت تزریق نماید. دقیقا به همین علت، تجزیه ایران و  تشکیل دولت های مستقل ملی جداشده از آن عین دموکراسی و به سوی دموکراسی است. اینگونه است که دولت- ملت آذربایجان جنوبی با پشتوانه مبارزات هویتی و ملی فرزندانش براساس تورک گرایی(تورکچولوک) نشات گرفته از هویت اصیل تاریخی خود برپا خواهد شد و سعادت ملی را به مانند ملل غربی در آغوش خواهد گرفت. سؤال اصلی نوشته حاضر این است: آیا حاکمان کنونی آذربایجان شمالی در راستای دولت-ملت جمهوری آذربایجان حرکت می کنند؟

اورمو گؤلونده اکولوژي فلاکتی - آراز تدقیقات مرکزی

اورمو گؤلونده اکولوژي فلاکت
بير نئچه ايلدير کي، ايران-ين قوزئی-باتیسیندا ، جنوبي آذربايجان اراضيسينده يئرلشن اورمو گؤلو قوروماق تهلوکه سي ياشايير. آرتيق گؤلون سويونون 3/1 حيصه سي قوروياراق مينلرله هئکتار اراضي دوزلاغا چئوريليب. دونيانين ايکينجي بؤيوک دوزلو گؤلو و ايران-ين ان بؤيوک داخيلي سو حوزه سي اولان اورمو گؤلونون قوروماسي ايران، آذربايجان، ائرمنيستان، تورکييه و عراق-ين اکوسيستمينه منفي تاثير گؤستره بيلر. گؤلون اراضيسي نين دوزلاغا چئوريلمه سي و اونون تدريجن گئنيشلنمه سي بؤلگه ده بير طبيعي فلاکتين باشلانغيجيدير. "اؤيرنجي" سايتي نين نويابرين 6-دا يايديغي ماتئريالدا بيلديريلير کي، بو سيياست "آرارات چؤللري نين" يئنيدن برپا اولونماسي مقصدي ايله آپاريلير. قئيد ائدک کي، نويابرين 4-ده ايران پارلامئنتينده ده بو مثله يئنيدن قالديريليب. پارلامئنتين عوضوو "سيد سلمان ذاکري" اؤلکه رهبرليگينه موراجيعت ائده رک اکولوژي فلاکتين حددي نين يوکسک اولماسيندان دانيشيب. ذاکري، موضوع ايله باغلي 203 ميلت وکيلي نين ايمضاسي ايله علاقه دار اورقانلارا موراجيعت عنوانلانديغيني دا خاطيرلاديب.

پروزههای رژیم برای گسترش زبان فارسی در آذربایجان و راههای مقابله با آن!- یاشار

یکی از دغدغه های فعلی ملت بزرگ تورک آذربایجان در حال حاضر گسترش علاقه به تکلم به زبان فارسی در بین نسل جوان و خانوادهها می باشد که در صورت گسترش هرچه بیشتر ان به تدریج در ابتدا باعث تضعیف و در ادامه نابودی زبان تورکی در مناطقی از آذربایجان جنوبی به خصوص مناطق هم مرز با مناطق فارس نشین خواهد شد که باید ملیگرایان و مردم فهیم اذربایجان برای توقف این روند بسیج شوند تا آن بلائی که به سر زبان تورکی در شهرهای همدان و قزوین در چند دهه گذشته تا کنون امد به سر دیگر شهرهای اذربایجان نیاید!
حال این سوال مطرح می گردد که چگونه می توان جلوی این روند را گرفت و نیز ملت تورک آذربایجان جنوبی و دیگر مناطق تورک نشین خارج از آذربایجان را اگاه نمود؟ با نگاهی به سیاستهای دولت و دستگاههای شونیستی می بینیم که  آنها تمام امکانات خود را بسیج نموده اند تا هرچه می توانند زبان و فرهنگ تورکی را تضعیف و نابود نمایند.

ايراني سئونلر "پان توركيسم "دن يوخسا "پان فارسيسم" دن قورخماليديرلار؟!- حسن راشدي

حسن راشدی
سون ايللرده ايراندا ، اؤز ديل ، مدنيت ، هويت و وارليقلاري يولوندا چاليشان توركلره فارس شوونيستلري ، پان آريائيست و پان فارسيست لر طرفيندن  هر آد و مارك دان چوخ ، " پان توركيست " آدي وئريلير !
هله " پان توركيسم "ين حتي آنلام و معناسيني بيلمه دن بو سؤزجوك دن استفاده ائدن بعضي لري ايله ايشيميز يوخ ؛ سؤزوموز ، بو  سؤزون آنلاميني بيلنلر و بو تركيب دن استفاده ائديب ايراني يالنيز فارسلارين مالي و اؤلكه سي سايانلار و فارسلاردان باشقا هئچ بير فارس اولمايان ميلّت و قوميت لره ان ايلكين حاق قائل اولمايانلارلادير
 گونئي آذربايجانلي تورك يازار ، شاعير و مدني چاليشقانلاريني " پان تورك " آدلانديران اؤزونو بگنميش ، اؤزلريندن باشقا هئچ بير ميلّت و قوميت لره حاق قائل اولمايان شوونيست لردن سوروشماق ايسترديم ، ايران چرچيوه سينده ياشايان و ان آزي اسلام حاكميتيندن سونرا آرديجيل اولاراق 1000 ايل و رضا خان ديكتاتورلوغونا قدر بو اؤلكه ني اداره ائده رك هر هانسي چاتيشمازليقلاري اولورسا اولسون آنجاق حاكميتلري آلتيندا اولان و تورك اولمايان هئچ بير ميلّت و قوميتلرين ديل و مدنيتلري ضدينه اولمايان و بوگون ايران آدلي اؤلكه ده 30 ميليوندان چوخ نفوسا ماليك اولاراق ،ان ابتدايي مدني حاقدان محروم قالان توركلرين لاپ ساده و ايلكين مدني – فرهنگي ايستك لريني " پان توركيسم " آدلانديرماق اولارمي ؟ !

ضرورت اقامۀ دعوی برای نسل‌کشی 21 آذر 25 در دادگاه لاهه- ابوذر آذران

قتل عام 21 آذر 1325

از نخبه‌های آذربایجان برج نمرود ساختند
و از کتابهای آذربایجانی آتشکدۀ زردشت
تبریز ویران شد تهران جشن گرفت و جهان سکوت کرد.
هیتلر خودکشی کرد، موسولینی کشته شد، جنگ خانمان‌سوز پایان یافت و جهان در غرقاب غم فرونشست. بازماندگان به تلاشی بزرگ برای چاره‌جویی برخاستند تا برای همیشه، جلوی جنگ و جنایت را بگیرند. زمانی که ترسایان شرق و غرب، دادگاه‌های جنایی متعددی چون نورنبرگ برپا کردند تا حق و عدالت را اعاده کنند، نمی دانستند در سوی دیگرجهان، در ایرانِ جسته از جنگ، ارتشی متعلق به نژادپرست‌ترین دیکتاتور تاریخ، برای سرکوبی ملتی مدرن، قتل‌عام مخوفی راه انداخته و مشغول جنایت جنگی علیه بخشی از مردم خویش است.
 حتی ظهور قدرتمندِ پارادایم حقوق بشر در جهان معاصر نیز، نتوانست از نسل‌کشی خونین مردم آذربایجان در 21 آذرِ 25 (12 دسامبر 1946) پرده‌ بردارد. نخستین نسل‌کشی بعد از جنگ جهانی دوم را ارتش محمدرضا پهلوی مرتکب شد. این نسل‌کشی با کتاب‌سوزی و تبعید دسته‌جمعی و تجاوز به دختران و کودکان همراه بود. فارس‌گرایانِ بافرهنگی که هنوز و هم‌اینک ستایش‌گر قوام‌السلطنه هستند و حمد احمد می‌گویند، معلوم نیست چگونه ننگین‌ترین جنایت بشری عصر حاضر را توجیه می‌کنند.