2013/05/22

حداد عادل در دانشگاه شریف: آموزش زبان مادری در مدارس مقدمه تجزیه کشور است


ای یو تی اؤیرنجی: غلام‌علی حداد عادل کاندیدای یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، در ادامه نشست‌های پرسش و پاسخ خود در دانشگاه‌ها، دیروز (سه‌شنبه) در دانشگاه شریف حضور پیدا کرد.

حداد عادل در پاسخ به سوالات دانشجویان ترک دانشگاه شریف درباره‌ی آموزش زبان ترکی در مدارس تاکید کرد: تدریس کتاب‌های درسی به زبان فارسی یک قاعده است، بچه‌ها در خانه زبان مادری را یاد می‌گیرند و در مدرسه زبان دوم باید آموزش داده شود، آموزش زبان مادری در مدارس مقدمه تجزیه کشور است، ما با هر سیاستی که از طرف بیگانه تحت عنوان قومیتی ارائه شود به شدت مبارزه می‌کنیم.

وی درباره‌ی زبان رسمی ایران تصریح کرد: زبان فارسی از حدود هزار سال زبان مشترک کل قلمرو ایران بوده، حتی با اینکه حکومت واحد وجود نداشته زبان مشترک واحد وجود داشته است. این زبان فارسی باعث اشتراک اقوام شده است. زبان فارسی در کنار اسلام یکی از دو رشته پیوند ایران است.

او در پاسخ به پرسش دانشجوی دیگری درباره‌ی پخش برنامه‌های کودک شبکه‌های استانی به زبان فارسی، گفت: اینکه برنامه کودک به زبان فارسی است برای این است سن یادگیری زبان در دوران کودکی است و بچه‌ها تا سه زبان را به راحتی می‌توانند یاد بگیرند اگر برنامه‌های کودک به زبان فارسی اجرا می‌شود، بخاطر این است آرام آرام بچه‌ها را آماده تدریس برای زبان فارسی کنند.

در ادامه این پرسش یکی از دانشجویان از حداد عادل خواست که توضیح دهد چرا دولت ایران با کشور اشغالگر ارمنستان رابطه دارد که او در پاسخ گفت: ارمنستان همسایه ما است ما با آذربایجان هم هیچ مشکلی نداریم و خواهان همراهی آنها هستیم.

Hiç yorum yok: