2010/12/31

بیانیه دانشجویان تورک دانشگاههای تهران پیرامون محاکمه ی جمعی از فعالین ملی

ملت شریف آذربایجان
بیش از 80 سال است که آذربایجان در معرض فشارها و سیاستهای شووینستی حکومت ایران قرار دارد و در این مدت نیز چندین بار بر علیه این سیاستها به پا خواسته است. علی رغم تمام مشکلات و موانع موجود، در چند سال اخیر حرکت ملی آذربایجان با پایبندی بر روشهای مسالمت آمیز مدنی و دموکراتیک، دستاوردهای بزرگی در راستای احقاق حقوق ملی ملت آذربایجان داشته است. حاکیمت شووینیست که این دستاوردها را بر خلاف منافع خود می بیند به مرور زمان فشار و هجمه های غیر قانونی خود را بر حرکت ملی افزوده است.

همانطوری که می دانید در چند ماه اخیر حاکمیت با دستگیری گسترده و دسته جمعی فعالین ملی، آنها را به مدت طولانی تحت شکنجه های طاقت فرسا در سلولهای انفرادی قرار داده است. اکنون نیز بر اساس اتهامات واهی سعی در برگزاری دادگاه و محاکمه ی آنان دارد.
ما دانشجویان تورک دانشگاههای تهران در این مقطع حساس ضمن محکوم نمودن این چنین سیاستهای پلید اعمال شده علیه ملتمان:
1-      اعتراض خود را به روند محکمه 12 فعال ملی (پینار فرج زاده، اکبر آزاد، بهبود قلی زاده، علیرضا عبدالهی، آیدین خواجه ای، محمود فضلی، حیدر کریمی، یونس سلیمانی، نعیم احمدی، شکرالله قهرمانی فرد، شهرام رادمهر، حسن رحیمی بیات) بر اساس اتهامات ساختگی اعلام می داریم.
2-      خواستار آزادی بی قید و شرط سایر فعالین در بند از جمله یوروش مهرعلی بگلو، لطیف حسنی، سعید متین پور، حسین نصیری و ... هستیم.
3-      در شرایط کنونی ملت آذربایجان را به وحدت هرچه بیشتر دعوت نموده و حمایت همه جانبه آنها از فرزندانشان را خواستاریم.
4-      فعالین حرکت ملی آذربایجان علی الخصوص فعالین و تشکیلاتهای خارج از کشور را، به دور از تعصبات تشکیلاتی به عملکردی مسئولانه تر دعوت می نماییم.
5-      تمامی نهادهای حقوق بشری را به حمایت از فعالین ملی و زندانیان سیاسی آذربایجان فرا می خوانیم.
گله جک بیزیمدیر!
دانشجویان تورک دانشگاههای تهران، اميرکبير، خواجه نصير، علم و صنعت، شهید بهشتي، تربيت مدرس و شريف
  1389.10.09 

Hiç yorum yok: