2011/02/25

عملکرد غیر حرفه ای بی بی سی و یورونیوز در پوشش خبری اعتراضات ایران

ای یو تی اؤیرنجی: بخش انگلیسی شبکه خبری یورونیوز وابسته به اتحادیه اروپا در پوشش خبری حوادث و اعتراضات اخیر در ایران، در عملکردی کاملا غیرحرفه ای نام شهر تبریز را نیز در کنار شهرهایی که اعتراضات در آنها صورت گرفت، نوشته است.
در وبسایت انگلیسی این شبکه خبری، در خبری با عنوان "راهپیمایی مخالفان در ایران" و با هدف پوشش اعتراضات 25 بهمن ماه طرفداران جنبش موسوم به سبز اینگونه آمده است:
«اپوزیسیون ایران بر خلاف ممنوعیت های دولتی، در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، تبریز و کرمانشاه به خیابانها آمدند.»

این در حالی است که سرویس های فارسی و ترکی این شبکه، در خبرهای مربوط به همین اعتراضات هیچ نامی از شهر تبریز نبرده اند.
شبکه خبری بی بی سی انگلیس نیز، در پوشش خبری اعتراضات یک اسفند، تصویر زیر را که پراکندگی اعتراضات در ایران را نشان می دهد، در خروجی خود قرار داد. 

همانطور که ملاحظه می شود نام شهر تبریز نیز در میان شهرهای معترض دیده می شود. این دروغ پراکنی ها در حالی است که به اذعان خود سبزها در این دو روز (25 بهمن و 1 اسفند) هیچ خبری مبنی بر اعتراضات مردمی در آذربایجان و تبریز گزارش نشده است.
سکوت معنادار آذربایجان در قبال اتفاقات و درگیری های جنبش سبز و حاکمیت، بسیاری از رسانه های سبز و نیمه سبز را مجبور به دروغ پراکنی کرده است. گویا این دروغ پراکنی اپوزیسیون فارس، رسانه هایی چون بی بی سی و یورونیوز را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

Hiç yorum yok: