2011/02/25

بازی تیراختور- استیل آذین و زنگهایی که برای سرخ قامتان آذربایجان بصدا درآمده اند

در روزهایی بس حساس بسر می بریم در شرایطی که تیراختور نیاز مبرمی به آرامش جهت پرت نشدن از قافله ی مدعیان دارد حواشی مختلفی این تیم مردمی را تحت الشعاع خود قرار داده اند.
جو رسانه ای ایجاد شده توسط برنامه ی حاشیه ساز نود؛ مسائل بوقوع پیوسته در مسابقه ی تیراختور-ملوان در انزلی؛ شور و اشتیاق هواداران جهت حضوری حماسی در بازی با استیل آذین پس از سکوت و سکون مقطعی سکوهای ورزشگاه سهند؛ حساسیت مسابقات انتهای فصل و ... تیراختور را مواجه با تلاطمها و اتمسفر هیجانیی که به رغم کاذب بودن بخش عمده ی آن تأثیر زیادی در کیفیت نتیجه گیری تیم و وضعیت آن در انتهای فصل میتواند ایفا نماید نموده است. در میان این هیاهوها سؤالی که ممکن است در ذهن بیشتر هواداران پدید آید این است که اتخاذ چه رویکردی توسط هواداران، تیراختور را به سلامت از میان این جار و جنجالها عبور خواهد داد؟ به عبارت دیگر در این مقطع حساس هواداران چه می توانند بنمایند که از سویی هم حمایت مطلوبی از تیم محبوب خود بعمل آورده و از دیگر سو از حاشیه های مخرب نیز دوری گزینند؟

 
حاشیه ها وحاشیه سازان از تیراختور چه میخواهند؟
 
از ابتدای صعود تیراختور به لیگ برتر موارد زیادی از این قبیل حواشی که از کانالهای مختلف و به علل گوناگون تیم و هواداران دهها میلیونیش را در چنبره ی خود قرار داده اند در حافظه ی جمعی هواداران بایگانی شده است. طبعاً هر قدر رقابت در بالای جدول فشرده تر می گردد و هر چه قدر فصل به روزهای پایانی خود نزدیکتر می گردد چنین حاشیه هایی نیز رنگ و لعابی دیگرگونه بخود می گیرند. با توجه به رقابت شدیدی که بین تیمهای بالانشین وجود دارد طبیعی است که جایگاه کنونی تیراختور برای بسیاری از اصحاب غیرتورک فوتبال کشور، علی الخصوص شیفتگان سرخابی ها قابل تحمل نبوده و آنان به هر طریق ممکن به حاشیه راندن این مزاحم (!) را که جایشان را تنگ نموده است در دستور کار خود قرار داده اند و بازوهای رسانه ایشان در برنامه هایی مانند نود و یا عوامل اجرائیشان در درون فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ برتر، کمیته داوران، کمیته ی انظباطی و ... جهت مهار نمودن تیراختور برنامه ی مشترکی را به پیش می برند و دقیقاً به همین خاطر است که پس از جو مسموم رسانه ای ایجاد شده بر علیه تیراحتور در برنامه ی شانتاژگر نود و هل دادن این تیم و هوادارانش به سمت حاشیه ها و به تبع آن به نمایش درآمدن کارناوال مضحک شدیداً نژادپرستانه ی براه انداخته شده از طرف انزلی چیهای به اصطلاح هموطن بر علیه ملت آذربایجان و واکنش تیراختورچیها به این تظاهرات ضدانسانی؛ بلافاصله بازوهای اجرایی حاشیه سازان در درون نهادهای متولی فوتبال کشور دست بکار شده و همصدا باهم بر پیکره ی تیم محبوب آذربایجان تاختند که بعنوان نمونه شکایت کمیته ی داوران از کرار جاسم، بدلیل کف زدن بر داور مسابقه تحت چنین فضای بلبشوی تبلیغاتی انجام می پذیرد تا مجدداً با فراهم آوردن زمینه ی محرومیت وی تراکتور را از یکی از ارکان خود محروم سازند حال آنکه در موارد مشابه گاهاً به چنین بازیکنانی کارت زرد نیز نشان داده نمیشود و حتی داور با برخوردی مهربانانه و نوازشگرانه با لبخندی نیز بازیکن موردنظر را بدرقه می نماید! اما چون کرار بازیکن تراکتور می باشد می بایستی با اشد مجازات مواجه گردد اما اگر بازیکن سرخابیها بود موضوع فرم دیگری بخود می گرفت.
 
چه باید کرد؟
 
با تعمق در سمت و سوی جرایاناتی که اینروزها در حال وقوع است فهمیدن چرایی بروز این عمل و عکس العمل ها چندان سخت نیست. در ماههای اخیر که بدلیل مانع تراشیهای فراوان، ایجاد مشکلات تصنعی، ممانعت از برگزاری بازیها در روزهای تعطیل، برخوردهای امنیتی دفع کننده و دلسرد کننده و ... حضور هواداران با کاهش نسبی مواجه شده بود بلندگوهای تبلیغاتی این حضرات با تحریف علل و عوامل اصلی کمرنگ شدن حضور هواداران در ورزشگاه، رساتر از قبل، تمام شدن هواداران تراکتور را در بوق و کرنا نموده بودند که گویا شور و حال قبلی و تسخیر ورزشگاههای مختلف کشور توسط هواداران تراکتور صرفاً تحت تأثیر هیجان ناشی از صعود تراکتور پس از سالهای مدید از لیگ دسته اول بوده است و بارها و بارها مجری شارلاتان برنامه ی نود که این شو برنامه را به خانه خاله ای برای تخریب تیمهای پرطرفدار مثل تراکتور تبدیل نموده است در باصطلاح تحلیلهایی که در خصوص تیمهای فوتبال کشور ارائه داده است این موضوع را مورد اشاره قرار داده است که هواداران تراکتور فقط بدلیل چشیدن سختی سالهای صعود بوده است که این چنین عاشقانه حامی تیم محبوب خود می باشند در حالیکه هر تحلیلگر صادق و بی طرفی بخوبی میداند که حقیقت چیز دیگری است و در تمامی دنیا کم نیستند تیمهایی مانند تیراختور که بدلیل متعلق بودن به یکی از مناطق اتنیک پایگاه گسترده ای در بین هواداران خود دارند که بارسلونا با صدها میلیون هوادار در سطح جهان سرآمد همه ی آنان می باشد البته هواداران تراکتور نیز که درک خوبی از فوتبال و حواشی آن دارند می دانند که هر قدر هم بر حقانیت خود اصرار ورزند با انکار از سوی این انکارگران همه فن حریف مواجه خواهند بود پس بهترین رویکردی که در مقابل این “خود را زدگان به کوچه ی علی چپ” می توان اتخاذ نمود حضور حداکثری در ورزشگاه، به نمایش گذاشتن رفتاری متمدنانه همراه با تأکید بر خواسته های مدنی، تشویق 90 دقیقه ای تیم خود و پرهیز از افتادن در دام حاشیه های مخرب می باشد بدیهی است که حضور تراکتور در آسیا مشت محکمی بر دهن بدخواهان و خار چشم چشمانی که بروی حقایق بسته شده اند خواهد بود.
 
میعادگاه همیشگی عاشقان، جمعه، ششم اسفند 89، ساعت 16:15، ورزشگاه بزرگ سهند آذربایجان.
 
پورتال هواداران تراختورــ آرتان آرمان

Hiç yorum yok: