2011/01/03

دادگاه تعدادی از فعالین ملی و مدنی آذربایجان در نخستین روز سال 2011 در تبریز برگزار شد

آرازنیوز: جلسه رسیدگی به اتهامات 15 تن از فعالین ملی و مدنی آذربایجان در نخستین روز سال جدید میلادی در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد.
 جلسه رسیدگی به اتهامات  فعالین مدنی و ملی آذربایجان آقایان اکبر آزاد،  دکتر علیرضا عبداللهی - شهرام رادمهر، آیدین خواجه‌ای، محمود فضلی، حیدر کریمی، نعیم احمدی،  یونس سلیمانی، شکرالله قهرمانی فرد، حسن رحیمی بیات، احمد آقایی، بهمن نصیرزاده، بهبود قلی‌زاده و خانمها حمیده و زهرا فرج‌زاده در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی علی محمدی  و به وکالت آقای محمدرضا فقیهی درنبود نماینده هیت منصفه ازسا عت 9 صبح 11 دی ماه شروع و تا ساعت 14 بعد از ظهر  پشت درها ی بسته برگزار شد. این در حای است که دادگاه فعالین سیاسی طبق قانون می بایست بصورت علنی برگزار می شد.

مشروح جلسه رسیدگی به اتهامات فعالین ملی و مدنی آذربایجان به شرح زیل می باشد:
1-در طول جلسه قاضی پرونده در حالیکه سه پوشه  ارسالی از وزارت اطلاعات حاوی اطلاعات و اتهامات را در دست داشت با طرح سوالات سربسته و تیتر وار اتهامات را به متهمین گوشزد می کرد.
2- از متهمین خواسته شد تا به سوالات مطروحه  پاسخ دهند اما درپی اعتراضات متهمین دفاعیه مکتوب آنها ارایه گردید و تمامی صحبتهای رد و بدل شده در دادگاه به زبان ترکی انجام پذیرفت.
3- متهمین در جلسه دادگاه از شکنجه و آزار اذیت غیر اسلامی بازجویان در اداره اطلاعات تبریز سخن گفتند:
آ)بازجویان در اداره اطلاعات در حین شکنجه جسمانی و روانی متهمین به ناموس ، خانواده ، ملیت و هویت مردم آذربایجان فحش و ناسزا میگفتند.
ب)در بازجوی شکنجه گران اسلامی! از شوک الکتریکی باتوم الکتریکی، آویزان کردن از سقف و... استفاده می کرند که یکی از متهمین به نام یونس سلیمانی در اثر شوک الکتریکی دوبار دچار سکته قلبی شده است.
ج) شکنجه گران ایران اسلامی با در دست داشتن بطری نوشابه دست کم یک نفر را به استفاده از آن تهدید کردند.
د)  یکی از متهمین که خواست نامش فاش نشود توسط بازجویان به مدت یک هفته لمس بدنی!شده است.
ر) برخی از متهمین در حین بازجویی تهدید به تجاوز جنسی شده اند.
ز)در حین بازپرسی! توسط قاضی هاشم زاده ساکن شهرک جماران تبریز متهمین به شدت مور ضرب و شتم و مورد رکیک ترین توهینها قرار گرفتند.
ه) بعد از گذشت چندین مدت هنوز آثار شکنجه ها در فک، گردن و دنده های متهمین دیده می شد. و در اثر شکنجه دو دندان آقای اکبر آزاد شکسته است.
و)....
در این بین این جمهوری اسلامی بود که در محکمه وجدان و عدل محاکمه شد و پرونده متهمین به دلیل غیبت نماینده دادستان و همچنین نبود مستندات قانونی به دادسرای استان ارسال شد.
اتهام این افراد عضویت در شورای مرکزی حزب غیرقانونی گاموح جهت بر هم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی جهت بر هم زدن امنیت کشور و معاونت در جاسوسی عنوان شده است.از اول ماه‌های سال 1389 بازداشت بودند، پس از حدود 5 ماه بازداشت موقت هر کدام  با قید وثیقه‌های دویست و بیست‌میلیون تومانی از زندان تبریز آزاد شدند.لازم به ذکر است که  بعد از گذشت حدود هشت ماه  آیت مهر علی بیگلو و دکتر لطیف حسنی هنوز هم در زندان هستند.

اعتصاب غذا در زندان تبریز
آیت مهر علی بیگلو دکتر لطیف حسنی در بند ویژه زندان تبریز از مورخه 11 دی ماه  به جهت اعتراض به شکنجه و شرایط نامطلوب زندان و برخوردهای تاشایست زندانبانها و عوامل اداره اطلاعات دست به اعتصاب غذا زده اند.
مهرعلی بیگلو فعال سابق دانشجویی آذربایجان  روز دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ٨۹ و دکتر لطیف حسنی در  سوم خرداد 89 در کرج دستگیر و به تبریز انتقال داده شده است.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

سؤز درگیسی نین اوچونجو سایی یاییملاندی!!! بیزیم وئبلاقا باش وئرین، یاشامالیسیز

بیناب آزاد ایسلامی بیلیم یوردونون
اؤیرنجی سل درگیسی، اوچونجو سایی

اؤزل سایی: بولوت قاراچورلو، سهند