2010/11/14

بیانیه فعالین دانشگاه تبریز در خصوص اتفاقات اخیر در تیکان تپه

"تورپــــاق­دان پای اولمــــــــاز"
   امروز سالها از وقایع دردناک جدایی ایروان از آذربایجان و جنایت های جانسوز در قارا باغ و قتل عام هموطنانمان در شمال رود آراز و اشغال منطقه استراتژیک و سرسبز قارا باغ بوسیله متجاوزان ارمنی می گذرد که نتیجه سهل انگاری و خوش بینی های بی مورد خودمان بوده است. حال گویی همان وقایع  آرام- آرام دوباره در حال رخ دادن هستند اما این بار در غرب آذربایجان و به دست عناصر و عوامل زیاده خواه کرد و صد البته به مدد بی­توجهی مسئولین محلی و حمایتهای بارز حاکمیت از عناصر مذکور. سناریو همان است فقط فاعل و مختصات جغرافیایی تفاوت کرده است!
   لطفا به مطالبی که در بند "دین و زبان" بخش "تقسیمات جغرافیایی" سایت شورای اسلامی شهرتیکان­تپه(تکاب) درج شده دقت فرمایید.

  " زبان اصلی وریشه دار در منطقه تکاب کرمانجی میباشد.ولی امروزه زبانهای رایج درتکاب شامل کرمانجی، کردی سورانی و ترکی می باشد. کرمانجی که در گذشته در بیشتر نواحی و روستاهای تکاب رایج بود به تدریج توسط زبان ترکی جایگزین شده‌است. گویش کرمانجی که شاخه بزرگی از زبان کردی شمال میباشد هنوز در طوایف شاقی (شقاقی،شکاکی)، شرانی، موصولانی(موصلانلو)٬ زاخورانی (زعفرانلو) و صربیانی که ایل افشار را تشکیل میدهند در منطقه افشار تکاب تکلم می‌شود. ایل بزرگ افشارکه در شرق ترکیه ساکن میباشند نیز به کرمانجی صحبت می‌کنند."  
    این مطالب که به نقل از سایتhttp://www.tekabshora.com درج  شده ادامه سلسله اقداماتی است که با توسل به کتمان و تحریف حقیقت به منظور کرد نشان دادن و کردیزه کردن  شهرهای بخش غرب آذربایجان علی الخصوص تیکان تپه صورت گرفته است. مندرجات  فوق زائیده افکار مسموم و مالیخولیایی اعضای کرد شورای اسلامی شهرستان تیکان­تپه (تکاب)، و نتیجه بی­خیالی مسئولین محلی و تورکی است که من باب خوش خدمتی به حکومت ، از بذل و بخشش البته نه جان و مال خویش بلکه از خاک زرخیز وطنمان به مهاجرین و عشایری که در سر آرزوی ایجاد "کردستان بزرگ!!!" را میپرورانند، دریغ نمی کنند.
 ما فعالین حرکت ملی آذربایجان- دانشگاه تبریز اقدامات اخیر اعضای شورای اسلامی شهرستان تیکان تپه(تکاب) را در جهت کرد نشان دادن بخشی از خاک تاریخی آذربایجان، تیکان تپه، را محکوم کرده و خواستار انعکاس فی الفور  واقعیات به جای تخیلات عده­ای زیاده خواه و فرصت طلب درسایت رسمی این نهاد هستیم. صد البته حمایت همه جانبه خود را از تمام فعالان حرکت ملی آذربایجان که در جهت احقاق حقوق مردم این خطه از وطنمان به رسالت ملی و تاریخی خود ادای دین میکنند، اعلام میداریم.
فعالان حرکت ملی آذربایجان- دانشگاه تبریز

Hiç yorum yok: